mandag 15. november 2010

1. Blogg - teknisk:

a) Hvordan gikk de tekniske øvingene i dag?

b) Er det noe du lurer på, som du vil lærer skal forklare eller hjelpe til med neste mandag?



Svar: 
a) Jeg synes de tekniske øvelsee gikk helt fint, jeg fikk det til uten å styre så alt for mye.

b) Nei

2. Blogg - faglig:

a) Hvorfor valgte du den teksten du la inn i bloggen idag?

b) Hva lærte du om blogg som medieuttrykk til forskjell fra tekst på ark? (f.eks intervju)
c) Har du spørsmål til lærer om det å lage oppsett på blogg? (kombinere skrift, bilde, levende bilder)




Svar:
a) Jeg valgte den fordi jeg synes det var en grei reklameanalyse, dessuten slapp jeg å tenke på å måtte spørre noen om tilatelse om å legge den ut.
b) Følte ikke at jeg lærte noe spesielt om blogg som medieutrykk, visste hva det var fra før og mer eller mindre hva slags regler man måtte følge om man skulle legge inn ting. Lærte derimot en del om hvordan jeg lager min egen blogg, dette er noe jeg ikke har gjort før.

3. Avansert kortfilm:

a) Hvordan gikk det å lage kortfilmen?

b) Hva lærte du om å fortelle på film av oppgaven?
c) Hvor fornøyd er du med filmen din?


Svar:
a) Det gikk greit, har ikke fått lagt den ut enda, men det skal jeg gjøre i nærmeste fremtid!
b) Jeg lærte vel ikke noe spesielt mer om det, untatt at det kan være litt småvrient å komme på noe bra og morsomt
c) Greit fornøyd, tror jeg fikk med popps eventyrmodell, men ellers tror jeg ikke det var den helt store filmen.
4. Thomas Moen:
(gå gjerne inn på bloggen hans thomasmoen.com)

Thomas kommer på besøk i klassen 6. desember.

Hvilket spørsmål vil du gjerne Thomas skal svare på?


- Hva som fikk han til å begynne å blogge
- Hvorfor han synes det er så veldig gøy 

5. Kommentarer til dagens undervisningsopplegg.
Var en helt grei økt, morsomt å bruke forskjellige ting i undervisningen til å lære

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar